Newspaper sues Armstrong

Comment on this story
Lance_Armstrong AP Disgraced former cyclist Lance Armstrong. Picture: Thao Nguyen

London – A British newspaper is suing Lance Armstrong for more than $1.5 million over the now-disgraced cyclist's successful libel action over doping allegations.

The Sunday Times paid Armstrong £300,000 pounds (now about $485,000) to settle a case after it printed allegations in 2004 that he took performance-enhancing drugs.

But this year, the U.S. Anti-Doping Agency found that Armstrong led a massive doping programme on his teams. Armstrong was stripped of his seven Tour de France titles and banned from cycling for life.

The Sunday Times said in their latest edition that they had issued legal papers against Armstrong “demanding a return of the settlement payment plus interest, as well as costs in defending the case.”

The paper say the claim “is likely to exceed” £1 million ($1.6 million). – Sapa-AP

sign up

Comment Guidelines

  1. Please read our comment guidelines.
  2. Login and register, if you haven’ t already.
  3. Write your comment in the block below and click (Post As)
  4. Has a comment offended you? Hover your mouse over the comment and wait until a small triangle appears on the right-hand side. Click triangle () and select "Flag as inappropriate". Our moderators will take action if need be.

  5. Verified email addresses: All users on Independent Media news sites are now required to have a verified email address before being allowed to comment on articles. You are only required to verify your email address once to have full access to commenting on articles. For more information please read our comment guidelines